mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-


نقل قول:

mehornet جان سلام . . خسته بودی آره ؟؟

توجیح : توجیه اسطکاک : اصطکاک



برادر Co-pilot جان من خسته نبودم و بیشتر متعجبم .اسطکاک و مفاهیمش رو هم خوب میشناسم و خودم به این مورد اشاره کردم ولی شما توجه کردی که اصلا این بحث درجه حرارت روی باند ربط زیادی به گرم شدن لاستیکها نداره . گیریم که سطح باند فرودگاه تا 60 درجه هم گرم بشه ، در زمان تاچ دمای لاستیکها گاهن تا 350 الی 400 درجه هم میرسه خوب این حالت در فصول سرد فقط یه مقدار کمتره و صحبت من در مورد گرمای سطح بانده که شما فرمودی بالام جان.

نقل قول:

شما میگی پرواز ( تیک آف ) ولی من میگم به هنگام تاچ ، چون بیشترین فشار وارده به هواپیما زمان لندینگه



منظور من از پرواز هم تیک آف و هم لندینگه . و اونجا فی مابین ساعت 12 تا 17 که شما فرمودین لندینگهای مختلفی هم هست .
در این مورد اگر سازمان تحت عنوان نوتام خبر داده باشه از مثلا فرودگاه اهواز قابل قبوله در غیر این صورت خیر . در نظر داشته باشید که oiaw فرودگاه بین المللی هست و باید به صورت کامل عملیاتی بمونه هم برای ایران و هم برای پروازهای عبوری .

حالا اگر ایرلاینها به علت وضعیت بد لاستیکاشون ترجیح میدن تو گرما مثلا کرمان یا اهواز لندینگ نداشته باشن ( که این هیچ توجیحی نداره از نظر فنی ) به گرمای سطح باند چه ربطی داره . من اهواز رو خوب میشناسم ، اونجا گاهی ساعت 11 شب دما بالای 40 درجست داداش من .

نقل قول:

هیچ واحد پشتیبانی و تعمیراتی در فرودگاه ماهشهر وجود نداشت ..



اگر یه ایر لاین با وضعیت بد تایر بخواد روی امکانات فرودگاهی در شرایط سخت حساب بکنه که بزرگترین اشتباه رو کرده و این یعنی بازی با جون مردم ( که البته اینجا از این کارا زیاد میکنن خوبم میدونم )

اینکه فرودگاههای ما تجهیز نیستن درسته و حتی این مساله در مورد فرودگاه امام هم صادقه . هر هواپیمایی که دوچار مشکلی میشه ترجیح میده بیاد مهرآباد حالا به هر قیمتی که شده ، ولی بازم اگر نفت ایر داره تو تمام ساعات روز در اهواز خدمات میده 100% نمیشه گفت به علت امکانات پشتیبانی در اهوازه چو در صورت خراب بودن مثلا لاستیک ممکنه یه هواپیما روی باند کرش بده و دیگه اصلا به خدمات فرودگاهی نرسه ( بازم میگم بازی با جون مردم )

نقل قول:

آخر برادر شما کشورهای پیشرفته و همچنین کشورهایی مثل امارات - کویت

و عربستان با اون همه امکانات رو به ایران ( اهواز ) میزنید شما که میشناسید اهواز رو ؟؟؟؟؟



دادا این کشورها رو با اهواز مقایسه کردم به خاطر گرما سطح باند و عدم لندینگ تو یه ساعتایی که شما فرمودی نه سطح پیشرفتشون ، می خوام بگم بابا جان گرمای سطح باند توجیح برای فرود نیومدن تو شهرهای گرم نیست و این وضعیت بد ایر لاینهارو میرسونه ، حالا شما پیدا کن پرتغال فروش رو .

در این مورد یه خاطره دارم که شنیدنش خالی از لطف و البته فشار نیست[attack]

دوستی دارم که تو آسمان رو تایپ f100 کمک هست ، میگفت روز نوبت پروازش کاپتان بهش گفته بوده امروز لندینگها با منه . بعد از چند بار لندینگ تو فرودگاهای مختلف این دوست ما متوجه میشه تو آخرین لحضات فرود خلبان به سبک کراسویند لندینگ ، ابتدا چرخ اصلی سمت راست رو روی باند تاچ میکنه و بعد به آرومی چرخهای سمت چپ رو میزاره . بعد از تکرار این مورد از کاپتان علت رو میپرسه و متوجه میشه این کار تعمدیه و فرسودگی لاستیکهای سمت چپ تا حدی که خلبان این مملکت ناچاره که کار غیر استاندار بکنه تا احتمال حادثه رو کم بکنه .... یا علی

لاستیکو ولش کن شما به نظرت میشه هواپیمای مسافربری بدون apu سیصدتا مسافرو ببره این ور و اونور .... والا شده .

بازم پوزش برادر[flower]
Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
10 سال پیش
MEHORNET جان آره بهتره بیخیالش بشیم .. حالا کف آسفالت داغ باشه یا نباشه به ما چه ؟ [blackhee]

ولی خب بدجوری هوای اهواز گرمه [amazed]

اذیتم نکن 😣 😣 مگه میشه ؟؟؟؟ چه تایپی از هواپیما بود ؟ کدوم ایرلاین ؟؟ 😮