سلام به همه دوستان @};-
تورج شاید یکی از دلایل فرسودگی لاستیک به علت شدت گرمای زیاد مناطقی مثل کرمان - اهواز و شهرهای
جنوبی باشه ... یکی از دوستانم ، کنترلر اهوازه میگفت : توی تابستون ( استثنا ) ایرلاینها اعلام کردن که توی
بازه زمانی 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر هیچ هواپیمایی روی باند اهواز لندینگ نمیکنه .. شدت گرما بی نهایت
بالاست ، اگر هواپیما نشست درجا میره رو رینگ
آقا در این مورد اطمینان دارم گرمای هوا و یا گرمای روی باند علت فرسودگی نیست ، تایرهای هواپیماها حتی در هوای سرد زمان تاچ و ترمز با اسطکاک بسیار بالایی روبرو هستن که باعث ایجاد دمای بالایی در لاستیکها میشه ، بالاتر از دمای سطح باند در فصل گرم سال و کلا خیلی مقاوم ساخته شدن . آخه این که نشد توجیح . لاستیکهای مثل قطعات دیگه هواپیما داره طول عمر خاصی هستن و چکهای مختلف در بازهای زمانی مختلف دارن .
از وظایف اصلی خلبانها چک کردن لاستیکها از نظر ظاهری قبل از هر پروازه . و این به علت اثر پذیری بالای این قطعه در شرایط مختلفه که میتونه عمر لاستیک رو قبل از پایان عمر تعریف شده تموم کنه .
در ضمن خیلی از شهرها و کشورهای دنیا با گرمای بیشتر از شهرهای جنوبی ما روبرو هستن ، با این حالت امارات یا کویت و عربستان کلا باید تعطیل کنن دیگه ....#-o
فرودگاه اهواز هم در تمام ساعات گرم روز عملیاتیه و من بارها در فصل گرم در دمای 47 درجه بدون هیچ موردی از این فرودگاه پرواز داشتم . اون کنترلر هم فکر کنم ..[funcrazy] شرمنده.
mehornet جان سلام . . خسته بودی آره ؟؟
توجیح : توجیه
اسطکاک : اصطکاک 😢
در اینکه شما پرواز میکنی شکی نیست .. ولی پرواز با چه تایپی از هواپیما 😎 ؟؟؟
شما میگی پرواز ( تیک آف ) ولی من میگم به هنگام تاچ ، چون بیشترین فشار وارده به هواپیما زمان لندینگه
اینو که خودتون میدونید . بنده مرتب در فرودگاه اهواز رفت و آمد دارم ...2 تا از دوستانم خلبان هستن و 3 تاشون
در واحد برج مراقبت مشغول به کار 😄 که یه طور 100 درصد شما برای انجام مقدمات عملیات پرواز از
یکیشون کلرنس میگیری یا باهاشون حرف میزنی . این حرف تایید شده است ولی ایرلاین ها به دلیلی که
خودتون باید متوجه بشین این خبر رو در حالت سکوت قرار دادند .
شما ببین ماهان ایر رو ، استان کرمان و تو بغلش گرفته و به شهر ایرباسی ها
معروف شده با اینکه از سیستم پشتیبانی و تعمیراتی بالایی برخورداره ، ولی باز هم مشکل نقص فنی و یا
فرسودگی لاستیک وجود داره ، و مثل همیشه باید پناه ببرن به هواپیمای جایگزین در حالی که عوض کردن
لاستیک هواپیما فکر نکنم زیاد زمان ببره با اون همه امکانات ماهان در استان کرمان 🤔
پارسال هواپیمای MD80 ایران ایر تور .. پرواز تهران- ماهشهر - تهران
این هواپیما بعد از لندینگ و تاکسی توی گیت ماهشهر لاستیکش وا رفت و همونجا موندگار شد که اگه بخوام
اتفاقاتی که تو فرودگاه ماهشهر پیش اومد رو بگم شاید تا صبح بخندی [blackhee] .. چرا موندگار شد ؟؟؟؟ چون
هیچ واحد پشتیبانی و تعمیراتی در فرودگاه ماهشهر وجود نداشت .. بعدش هم با بدبختی مسافرین و که خودم
یکیشون بودم و فرستادن آبادان و با ایرباس ماهان مسافرین بدبخت رو SEND کردن تهران . . .
میخوام اینو بگم که درسته که فرودگاه اهواز یک فرودگاه عملیاتیه در تمام روز ولی جز ایرلاین نفت هیچ ایرلاینی
سیستم تعمیراتی و پشتیبانی مکانیکی در فرودگاه اهواز نداره ، ( شاید ماهان و ایران ایر ) آشیانه های
تعمیراتی جزیی داشته باشن و در آخر برادر شما کشورهای پیشرفته و همچنین کشورهایی مثل امارات - کویت
و عربستان با اون همه امکانات رو به ایران ( اهواز ) میزنید 😲 شما که میشناسید اهواز رو ؟؟؟؟؟😝
❤