Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


مديرکل فرودگاه هاي کرمان گفت: فرسودگي لاستيک هواپيما براي دومين بار در چند روز اخير مانع از انجام پرواز ايرانشهر- سيرجان- تهران شد.

محمد نخعي ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود: هواپيماي BAE شرکت هواپيمايي ماهان که ساعت 11 و 20 دقيقه ديروز با 66 مسافر از ايرانشهر در فرودگاه سيرجان بر زمين نشست قرار بود مجددا در ساعت 12 و 20 دقيقه به مقصد تهران پرواز کند که فرسودگي لاستيک چرخ مانع از ادامه اين پرواز شد.

وي ادامه داد: پس از اعلام خلبان مبني بر فرسوده بودن لاستيک و با تاييد مهندسان پرواز و بازديد رئيس فرودگاه سيرجان پرواز اين هواپيما متوقف شد.نخعي بيان کرد: هماهنگي هاي لازم با شرکت هواپيمايي ماهان انجام شده و اين شرکت بايد هر چه زودتر نسبت به تامين و تعويض لاستيک و يا پرواز جايگزين اقدام کند.وي خاطرنشان کرد: 66 مسافر اين هواپيما به سالن انتظار هدايت شده تا شرکت هواپيمايي ماهان اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش ايرنا، 3 روز پيش نيز هواپيماي BAE شرکت ماهان پس از 10 دقيقه پرواز از فرودگاه سيرجان به علت بروز نقص فني در موتور هواپيما مجبور به فرود اضطراري شد.

روزنامه كيهان، به تاريخ 12/4/92
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
10 سال پیش
ارسال شده توسط : Touradg 

UserPostedImage


مديرکل فرودگاه هاي کرمان گفت: فرسودگي لاستيک هواپيما براي دومين بار در چند روز اخير مانع از انجام پرواز ايرانشهر- سيرجان- تهران شد.

محمد نخعي ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود: هواپيماي BAE شرکت هواپيمايي ماهان که ساعت 11 و 20 دقيقه ديروز با 66 مسافر از ايرانشهر در فرودگاه سيرجان بر زمين نشست قرار بود مجددا در ساعت 12 و 20 دقيقه به مقصد تهران پرواز کند که فرسودگي لاستيک چرخ مانع از ادامه اين پرواز شد.

وي ادامه داد: پس از اعلام خلبان مبني بر فرسوده بودن لاستيک و با تاييد مهندسان پرواز و بازديد رئيس فرودگاه سيرجان پرواز اين هواپيما متوقف شد.نخعي بيان کرد: هماهنگي هاي لازم با شرکت هواپيمايي ماهان انجام شده و اين شرکت بايد هر چه زودتر نسبت به تامين و تعويض لاستيک و يا پرواز جايگزين اقدام کند.وي خاطرنشان کرد: 66 مسافر اين هواپيما به سالن انتظار هدايت شده تا شرکت هواپيمايي ماهان اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش ايرنا، 3 روز پيش نيز هواپيماي BAE شرکت ماهان پس از 10 دقيقه پرواز از فرودگاه سيرجان به علت بروز نقص فني در موتور هواپيما مجبور به فرود اضطراري شد.

روزنامه كيهان، به تاريخ 12/4/92




تورج شاید یکی از دلایل فرسودگی لاستیک به علت شدت گرمای زیاد مناطقی مثل کرمان - اهواز و شهرهای

جنوبی باشه ... یکی از دوستانم ، کنترلر اهوازه میگفت : توی تابستون ( استثنا ) ایرلاینها اعلام کردن که توی

بازه زمانی 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر هیچ هواپیمایی روی باند اهواز لندینگ نمیکنه .. شدت گرما بی نهایت

بالاست ، اگر هواپیما نشست درجا میره رو رینگ [barareh]













mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

سلام به همه دوستان @};-


نقل قول:

تورج شاید یکی از دلایل فرسودگی لاستیک به علت شدت گرمای زیاد مناطقی مثل کرمان - اهواز و شهرهای

جنوبی باشه ... یکی از دوستانم ، کنترلر اهوازه میگفت : توی تابستون ( استثنا ) ایرلاینها اعلام کردن که توی

بازه زمانی 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر هیچ هواپیمایی روی باند اهواز لندینگ نمیکنه .. شدت گرما بی نهایت

بالاست ، اگر هواپیما نشست درجا میره رو رینگ



آقا در این مورد اطمینان دارم گرمای هوا و یا گرمای روی باند علت فرسودگی نیست ، تایرهای هواپیماها حتی در هوای سرد زمان تاچ و ترمز با اسطکاک بسیار بالایی روبرو هستن که باعث ایجاد دمای بالایی در لاستیکها میشه ، بالاتر از دمای سطح باند در فصل گرم سال و کلا خیلی مقاوم ساخته شدن . آخه این که نشد توجیح . لاستیکهای مثل قطعات دیگه هواپیما داره طول عمر خاصی هستن و چکهای مختلف در بازهای زمانی مختلف دارن .

از وظایف اصلی خلبانها چک کردن لاستیکها از نظر ظاهری قبل از هر پروازه . و این به علت اثر پذیری بالای این قطعه در شرایط مختلفه که میتونه عمر لاستیک رو قبل از پایان عمر تعریف شده تموم کنه .

در ضمن خیلی از شهرها و کشورهای دنیا با گرمای بیشتر از شهرهای جنوبی ما روبرو هستن ، با این حالت امارات یا کویت و عربستان کلا باید تعطیل کنن دیگه ....#-o
فرودگاه اهواز هم در تمام ساعات گرم روز عملیاتیه و من بارها در فصل گرم در دمای 47 درجه بدون هیچ موردی از این فرودگاه پرواز داشتم . اون کنترلر هم فکر کنم ..[funcrazy] شرمنده.

Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
10 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 


سلام به همه دوستان @};-


نقل قول:

تورج شاید یکی از دلایل فرسودگی لاستیک به علت شدت گرمای زیاد مناطقی مثل کرمان - اهواز و شهرهای

جنوبی باشه ... یکی از دوستانم ، کنترلر اهوازه میگفت : توی تابستون ( استثنا ) ایرلاینها اعلام کردن که توی

بازه زمانی 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر هیچ هواپیمایی روی باند اهواز لندینگ نمیکنه .. شدت گرما بی نهایت

بالاست ، اگر هواپیما نشست درجا میره رو رینگ



آقا در این مورد اطمینان دارم گرمای هوا و یا گرمای روی باند علت فرسودگی نیست ، تایرهای هواپیماها حتی در هوای سرد زمان تاچ و ترمز با اسطکاک بسیار بالایی روبرو هستن که باعث ایجاد دمای بالایی در لاستیکها میشه ، بالاتر از دمای سطح باند در فصل گرم سال و کلا خیلی مقاوم ساخته شدن . آخه این که نشد توجیح . لاستیکهای مثل قطعات دیگه هواپیما داره طول عمر خاصی هستن و چکهای مختلف در بازهای زمانی مختلف دارن .

از وظایف اصلی خلبانها چک کردن لاستیکها از نظر ظاهری قبل از هر پروازه . و این به علت اثر پذیری بالای این قطعه در شرایط مختلفه که میتونه عمر لاستیک رو قبل از پایان عمر تعریف شده تموم کنه .

در ضمن خیلی از شهرها و کشورهای دنیا با گرمای بیشتر از شهرهای جنوبی ما روبرو هستن ، با این حالت امارات یا کویت و عربستان کلا باید تعطیل کنن دیگه ....#-o
فرودگاه اهواز هم در تمام ساعات گرم روز عملیاتیه و من بارها در فصل گرم در دمای 47 درجه بدون هیچ موردی از این فرودگاه پرواز داشتم . اون کنترلر هم فکر کنم ..[funcrazy] شرمنده.



mehornet جان سلام . . خسته بودی آره ؟؟

توجیح : توجیه اسطکاک : اصطکاک 😢

در اینکه شما پرواز میکنی شکی نیست .. ولی پرواز با چه تایپی از هواپیما 😎 ؟؟؟

شما میگی پرواز ( تیک آف ) ولی من میگم به هنگام تاچ ، چون بیشترین فشار وارده به هواپیما زمان لندینگه

اینو که خودتون میدونید . بنده مرتب در فرودگاه اهواز رفت و آمد دارم ...2 تا از دوستانم خلبان هستن و 3 تاشون

در واحد برج مراقبت مشغول به کار 😄 که یه طور 100 درصد شما برای انجام مقدمات عملیات پرواز از

یکیشون کلرنس میگیری یا باهاشون حرف میزنی . این حرف تایید شده است ولی ایرلاین ها به دلیلی که

خودتون باید متوجه بشین این خبر رو در حالت سکوت قرار دادند .

شما ببین ماهان ایر رو ، استان کرمان و تو بغلش گرفته و به شهر ایرباسی ها

معروف شده با اینکه از سیستم پشتیبانی و تعمیراتی بالایی برخورداره ، ولی باز هم مشکل نقص فنی و یا

فرسودگی لاستیک وجود داره ، و مثل همیشه باید پناه ببرن به هواپیمای جایگزین در حالی که عوض کردن

لاستیک هواپیما فکر نکنم زیاد زمان ببره با اون همه امکانات ماهان در استان کرمان 🤔

پارسال هواپیمای MD80 ایران ایر تور .. پرواز تهران- ماهشهر - تهران

این هواپیما بعد از لندینگ و تاکسی توی گیت ماهشهر لاستیکش وا رفت و همونجا موندگار شد که اگه بخوام

اتفاقاتی که تو فرودگاه ماهشهر پیش اومد رو بگم شاید تا صبح بخندی [blackhee] .. چرا موندگار شد ؟؟؟؟ چون

هیچ واحد پشتیبانی و تعمیراتی در فرودگاه ماهشهر وجود نداشت .. بعدش هم با بدبختی مسافرین و که خودم

یکیشون بودم و فرستادن آبادان و با ایرباس ماهان مسافرین بدبخت رو SEND کردن تهران . . .

میخوام اینو بگم که درسته که فرودگاه اهواز یک فرودگاه عملیاتیه در تمام روز ولی جز ایرلاین نفت هیچ ایرلاینی

سیستم تعمیراتی و پشتیبانی مکانیکی در فرودگاه اهواز نداره ، ( شاید ماهان و ایران ایر ) آشیانه های

تعمیراتی جزیی داشته باشن و در آخر برادر شما کشورهای پیشرفته و همچنین کشورهایی مثل امارات - کویت

و عربستان با اون همه امکانات رو به ایران ( اهواز ) میزنید 😲 شما که میشناسید اهواز رو ؟؟؟؟؟😝












Sh.MDH
  • Sh.MDH
  • 50.04% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان نشان
10 سال پیش
ارسال شده توسط : Co-pilot 

ارسال شده توسط : mehornet 


سلام به همه دوستان @};-


نقل قول:

تورج شاید یکی از دلایل فرسودگی لاستیک به علت شدت گرمای زیاد مناطقی مثل کرمان - اهواز و شهرهای

جنوبی باشه ... یکی از دوستانم ، کنترلر اهوازه میگفت : توی تابستون ( استثنا ) ایرلاینها اعلام کردن که توی

بازه زمانی 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر هیچ هواپیمایی روی باند اهواز لندینگ نمیکنه .. شدت گرما بی نهایت

بالاست ، اگر هواپیما نشست درجا میره رو رینگ



آقا در این مورد اطمینان دارم گرمای هوا و یا گرمای روی باند علت فرسودگی نیست ، تایرهای هواپیماها حتی در هوای سرد زمان تاچ و ترمز با اسطکاک بسیار بالایی روبرو هستن که باعث ایجاد دمای بالایی در لاستیکها میشه ، بالاتر از دمای سطح باند در فصل گرم سال و کلا خیلی مقاوم ساخته شدن . آخه این که نشد توجیح . لاستیکهای مثل قطعات دیگه هواپیما داره طول عمر خاصی هستن و چکهای مختلف در بازهای زمانی مختلف دارن .

از وظایف اصلی خلبانها چک کردن لاستیکها از نظر ظاهری قبل از هر پروازه . و این به علت اثر پذیری بالای این قطعه در شرایط مختلفه که میتونه عمر لاستیک رو قبل از پایان عمر تعریف شده تموم کنه .

در ضمن خیلی از شهرها و کشورهای دنیا با گرمای بیشتر از شهرهای جنوبی ما روبرو هستن ، با این حالت امارات یا کویت و عربستان کلا باید تعطیل کنن دیگه ....#-o
فرودگاه اهواز هم در تمام ساعات گرم روز عملیاتیه و من بارها در فصل گرم در دمای 47 درجه بدون هیچ موردی از این فرودگاه پرواز داشتم . اون کنترلر هم فکر کنم ..[funcrazy] شرمنده.



mehornet جان سلام . . خسته بودی آره ؟؟

توجیح : توجیه اسطکاک : اصطکاک 😢

در اینکه شما پرواز میکنی شکی نیست .. ولی پرواز با چه تایپی از هواپیما 😎 ؟؟؟

شما میگی پرواز ( تیک آف ) ولی من میگم به هنگام تاچ ، چون بیشترین فشار وارده به هواپیما زمان لندینگه

اینو که خودتون میدونید . بنده مرتب در فرودگاه اهواز رفت و آمد دارم ...2 تا از دوستانم خلبان هستن و 3 تاشون

در واحد برج مراقبت مشغول به کار 😄 که یه طور 100 درصد شما برای انجام مقدمات عملیات پرواز از

یکیشون کلرنس میگیری یا باهاشون حرف میزنی . این حرف تایید شده است ولی ایرلاین ها به دلیلی که

خودتون باید متوجه بشین این خبر رو در حالت سکوت قرار دادند .

شما ببین ماهان ایر رو ، استان کرمان و تو بغلش گرفته و به شهر ایرباسی ها

معروف شده با اینکه از سیستم پشتیبانی و تعمیراتی بالایی برخورداره ، ولی باز هم مشکل نقص فنی و یا

فرسودگی لاستیک وجود داره ، و مثل همیشه باید پناه ببرن به هواپیمای جایگزین در حالی که عوض کردن

لاستیک هواپیما فکر نکنم زیاد زمان ببره با اون همه امکانات ماهان در استان کرمان 🤔

پارسال هواپیمای MD80 ایران ایر تور .. پرواز تهران- ماهشهر - تهران

این هواپیما بعد از لندینگ و تاکسی توی گیت ماهشهر لاستیکش وا رفت و همونجا موندگار شد که اگه بخوام

اتفاقاتی که تو فرودگاه ماهشهر پیش اومد رو بگم شاید تا صبح بخندی [blackhee] .. چرا موندگار شد ؟؟؟؟ چون

هیچ واحد پشتیبانی و تعمیراتی در فرودگاه ماهشهر وجود نداشت .. بعدش هم با بدبختی مسافرین و که خودم

یکیشون بودم و فرستادن آبادان و با ایرباس ماهان مسافرین بدبخت رو SEND کردن تهران . . .

میخوام اینو بگم که درسته که فرودگاه اهواز یک فرودگاه عملیاتیه در تمام روز ولی جز ایرلاین نفت هیچ ایرلاینی

سیستم تعمیراتی و پشتیبانی مکانیکی در فرودگاه اهواز نداره ، ( شاید ماهان و ایران ایر ) آشیانه های

تعمیراتی جزیی داشته باشن و در آخر برادر شما کشورهای پیشرفته و همچنین کشورهایی مثل امارات - کویت

و عربستان با اون همه امکانات رو به ایران ( اهواز ) میزنید 😲 شما که میشناسید اهواز رو ؟؟؟؟؟😝














بخاطراین ماهان به کرمان میرسه چون متعلق به کرمان داره [barareh]
UserPostedImageUserPostedImage