Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
NTSB گزارش اولیه را از جعبه سیاه ارائه داده.هواپیما می بایست با سرعت 137 نات فرود میامده ولی سرعت هواپیما ثانیه هایی قبل از برخورد بسیار پائین تر بوده و این احتمال هست که هواپیما استال کرده.خلبان بسیار با سابقه بوده و حدود 10000 ساعت پرواز کرده ولی تجربه پرواز با بوئینگ 777 فقط 47 ساعت بوده و این هم اولین فرود وی با 777 در سان فرانسیسکو بوده.
تا اینجا فعلاً محتمل ترین گزینه خطای انسانی هست!
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
آسیانا ایرلاینز اعلام کرد: خلبان پرواز این ایرلاین که روز شنبه به هنگام فرود در سان‌فرانسیسکو دچار سانحه شد، برای نخستین بار با هواپیمای 777 بوئینگ به این فرودگاه پرواز می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه این خلبان 10 هزار ساعت سابقه پرواز داشت اما تنها 43 ساعت با هواپیمای 777 بوئینگ پرواز کرده بود و با اینکه 29 بار به سان‌فرانسیسکو پرواز کرده بود، برای نخستین بار بود که با یک هواپیمای 777 بوئینگ به این فرودگاه پرواز می‌کرد.

این پرواز که 307 سرنشین داشت، روز شنبه به هنگام فرود دچار سانحه شد و این سانحه دو کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

این هواپیما با موج‌شکن برخورد کرد و دمش کنده شد و در حالیکه در آتش می‌سوخت، مسافران و خدمه از خروجی‌های اضطراری به سرعت خارج شدند.

دو مسافری که در این سانحه جانشان را از دست دادند در قسمت عقب هواپیما قرار داشتند و نخستین تلفات یک سانحه مربوط به هواپیمای 777 بوئینگ به شمار می‌روند.

رییس سازمان ایمنی حمل و نقل هوایی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: اطلاعات ضبط شده کابین خلبان و برج پرواز نشان می‌دهد هواپیما با سرعت پایین در پرواز بوده و دو ثانیه پیش از برخورد درخواست افزایش سرعت کرده بود. ظاهرا خلبان تلاش کرده بود فرود را لغو کند.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی تایید کردند که دستگاه ناوبری که به خلبان‌ها برای فرود بی‌خطر کمک می‌کند در لحظه وقوع این سانحه به دلیل انجام عملیات تعمیر در فرودگاه، غیرفعال بوده است. این دستگاه در شرایط جوی نامساعد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در زمان سانحه، هوا صاف و آفتابی بوده است.

هواپیمای 777 دو موتوره بوئینگ سابقه ایمنی خوبی برای مسافت دور دارد و از سوی بسیاری از ایرلاین‌ها استفاده می‌شود. تنها حادثه قابل توجه قبلی مربوط به این هواپیما در سال 2008 در فرودگاه هیتروی لندن روی داده بود اما تلفاتی در بر نداشت.

بی بی سی به نقل از یکی از مسافران نوشت: همه چیز به یکباره روی داد. به محض وقوع سانحه، اوضاع بهم ریخت و مسافران فریاد می‌کشیدند اما مردم به سرعت آرام شدند و بدون هل دادن یا لگد کردن یکدیگر از هواپیما خارج شدند.


Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقام‌های راه و ترابری فدرال آمریکا بررسی‌های اولیه فرود ناموفق هواپیمای شرکت «آسیانا» را آغاز کردند.

«دبورا هرسمن»، رییس هیئت مدیره امنیت ملی راه و ترابری گفت: پس از وقوع حادثه صحبت‌هایی با خلبان‌های این هواپیما انجام شد و امیدواریم طی روزهای آتی تحقیقات بیشتری برای روشن شدن علت وقوع سانحه صورت گیرد.

هرسمن همچنین گفت: تمامی تکه‌های این پازل باید در کنار هم گذاشته شوند تا علت وقوع حادثه مشخص شود و از بروز سوانح مشابه در آینده جلوگیری گردد.

بر اثر سقوط هواپیمای بوئینگ 777، دو تن جان خود را از دست دادند و بیش از 180 نفر مجروح شدند . این هواپیما حامل 16 خدمه پرواز و 291 مسافر بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، طبق گزارش «هرسمن»، جعبه سیاه این هواپیما که حاوی اطلاعات پرواز است برای انجام آزمایش به واشنگتن فرستاده شده است. همچنین ماموران رسیدگی پرونده سقوط هواپیمای بوئینگ 777 اظهار داشتند: این هواپیما هنگام فرود در نزدیکی باند فرودگاه سرعت پایین‌تر از حد برنامه‌ریزی شده را داشته است.

در حالی که برخی از منابع آمریکایی معتقدند که احتمال تروریستی بودن این سانحه بسیار ناچیز است، برخی منابع کره‌ای اعلام کردند احتمال وجود خطای انسانی که منجر به فرود ناکام هواپیما شده است، وجود دارد.
amin15
  • amin15
  • 52.32% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار
10 سال پیش
با سلام
انیمیشن حادثه بویینگ ۷۷۷ ایشیانا در سانفرانسیسکو:


[APARAT]http://www.aparat.com/v/r1YU7[/APARAT]
*هیچگاه به قدرت واقعی خود پی نخواهید برد مگر اینکه قوی بودن ٬ تنها گزینه باقی مانده برای شما باشد*
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
پس تا این لحظه همان موضوع خطای انسانی محتمل ترین گزینه هست!
PC Flight Simulation Geek Since 1998