CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
10 سال پیش
ارسال شده توسط : Parham Ziaie 

حالا يك نكته جدا از اين بحث
كاربر گرامى CATC Pilot خيلى شبيه به يكى از كاربراى قديمى اينجا حرف مى زنند و مطلب مى گذارند



درست حدس زدید !
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
10 سال پیش

- شستشو فقط با آب صورت گرفته
- پیتوت رو با چشب پوشانیده بودند و بعد از شستشو از Pitot Heat استفاده کردند درحالیکه فراموش کرده بودند چسب رو بردارند ، خودتون حساب بفرمایید دیگه چه خبر شده !!!

موفق باشید
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
ارسال شده توسط : CATC Pilot 


- شستشو فقط با آب صورت گرفته
- پیتوت رو با چشب پوشانیده بودند و بعد از شستشو از Pitot Heat استفاده کردند درحالیکه فراموش کرده بودند چسب رو بردارند ، خودتون حساب بفرمایید دیگه چه خبر شده !!!

موفق باشید




يه سوال مگه خلبان قبل از هواپيما نمى ياد پايين چرخ ها ، شيشه ها ، چاك ها ، روغن ها و هيدروليك ها و هر علامتى از چكه ى روغن رو چك نمى كنه
پس چطور يادشون رفته بود پيتوت هارو چك كنه ؟؟😊

امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
10 سال پیش
ارسال شده توسط : Parham Ziaie 

ارسال شده توسط : CATC Pilot 


- شستشو فقط با آب صورت گرفته
- پیتوت رو با چشب پوشانیده بودند و بعد از شستشو از Pitot Heat استفاده کردند درحالیکه فراموش کرده بودند چسب رو بردارند ، خودتون حساب بفرمایید دیگه چه خبر شده !!!

موفق باشید




يه سوال مگه خلبان قبل از هواپيما نمى ياد پايين چرخ ها ، شيشه ها ، چاك ها ، روغن ها و هيدروليك ها و هر علامتى از چكه ى روغن رو چك نمى كنه
پس چطور يادشون رفته بود پيتوت هارو چك كنه ؟؟😊



سوال خوبیه که کمی تا قسمتی هم برای خودم سوال بود! اما خب، اینجا اتفاقات عجیب زیاد رخ میده ولی درکل ؛

خلبان طی Walk Around ظاهر پرنده و نقاط حساس رو چک میکنه تا در وضعیت طبیعی قرار داشته باشن ، اما به شخصه چیزی که از این سیکل اشتباهات دستگیرم شد این بود که اینها داخل Pitot Tube رو با چسب بسته اند (از کاور معروف Remove Before Flight استفاده نشده) ، پس از روشن کردن Pitot Heat، چسب داخل Tubeتغییر حالت داده بطوریکه از Drain خارج نشده! پس خلبان به راحتی نمیتونسته اون رو تشخیص بده ، البته این مورد رو هم عرض کنم که دقیقاً به خاطر ندارم که ارتفاع Pitot مذکور (MD8) تا زمین چقدر هست که مشخص بشه آیا خلبان میتونسته داخلش رو چک کنه یا نه!؟ ... به هرحال تا 60Kt دچار اختلال بوده و ماجرایی که قبلاً عرض کردم رخ داده ...
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
انداخت
من رو یاد سانحه ای میندازه که برای یک فروند بوئینگ
دلیلش مشابه بود و همه سرنشینان قربانی چند سانت چسب شدند !
UserPostedImage

UserPostedImage