- شستشو فقط با آب صورت گرفته
- پیتوت رو با چشب پوشانیده بودند و بعد از شستشو از Pitot Heat استفاده کردند درحالیکه فراموش کرده بودند چسب رو بردارند ، خودتون حساب بفرمایید دیگه چه خبر شده !!!
موفق باشید
يه سوال مگه خلبان قبل از هواپيما نمى ياد پايين چرخ ها ، شيشه ها ، چاك ها ، روغن ها و هيدروليك ها و هر علامتى از چكه ى روغن رو چك نمى كنه
پس چطور يادشون رفته بود پيتوت هارو چك كنه ؟؟😊
سوال خوبیه که کمی تا قسمتی هم برای خودم سوال بود! اما خب، اینجا اتفاقات عجیب زیاد رخ میده ولی درکل ؛
خلبان طی Walk Around ظاهر پرنده و نقاط حساس رو چک میکنه تا در وضعیت طبیعی قرار داشته باشن ، اما به شخصه چیزی که از این سیکل اشتباهات دستگیرم شد این بود که اینها داخل Pitot Tube رو با چسب بسته اند (از کاور معروف Remove Before Flight استفاده نشده) ، پس از روشن کردن Pitot Heat، چسب داخل Tubeتغییر حالت داده بطوریکه از Drain خارج نشده! پس خلبان به راحتی نمیتونسته اون رو تشخیص بده ، البته این مورد رو هم عرض کنم که دقیقاً به خاطر ندارم که ارتفاع Pitot مذکور (MD8) تا زمین چقدر هست که مشخص بشه آیا خلبان میتونسته داخلش رو چک کنه یا نه!؟ ... به هرحال تا 60Kt دچار اختلال بوده و ماجرایی که قبلاً عرض کردم رخ داده ...
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory