OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
شبیه ساز پرواز نظامی Lock On : Flaming Cliffs2 :
پس از انتشار شبیه ساز Flanker2.5 توسط شرکت Ubisoft در سال 2002 ، شرکت روسی Eagle Dynamics اقدام به انتشار شبیه ساز Lock On: Modern Air Combat کرد . این شرکت پیش ار آن شبیه ساز SU-27 Flanker را برای PC در سال 1995 منتشر کرده بود . پس از آن بروزرسانی و نسخه جدیدی را تحت عنوان SU-27 Flanker : Squadron Commanders Edition در سال 1997 میلادی منتشر کرد . دو سال بعد نیز ، یعنی در سال 1999 میلادی شبیه ساز Flanker 2.0 منتشر شد . پس از آن با هماهنگی های بین ED و UB شبیه ساز Flanker2.5 که البته صرفا یک " پچ " برای شبیه ساز Flanker 2.0 بود منتشر شد . البته تغییرات این " پچ " چنان بود که همانند نسخه منتشره در سال 1997 در روند زمانی انتشار شبیه ساز های ED قرار گرفت ( هر چند که ساخته UB بود ) ، تاریخ انتشار این نسخه سال 2002 بود .

پس از آن شبیه ساز Lock On : Modern Air combat در سال 2003 منتشر شد . آن چیز که مشخص بود این یک جهش همه جانبه در شرکت ED بود ! این شبیه ساز ، هواپیما های MIG-29A , MIG-29S ,SU-27,A-10A ,F-15C , MIG-29G , SU-33 و SU-25A را با کیفیت فنی و بصری بسیار بهتری نسبت به Flanker2.5 ارائه میداد . کیفیت بصری صرفا به هواپیما ها مربوط نمی شد بلکه مناظر پروازی و آب و هوا نیز تغییرات چشم گیری داشتند . با چشم پوشی از دو نسخه Lock On : Flaming Cliffs و Lock On : Gold که در حقیقت تلاش هایی برای افزایش کیفیت فنی و بصری و علی الاخصوص بهینگی نرم افزاری شبیه ساز بودند ، Lock On : Flaming Cliffs 2 نسخه ای متحول کننده و در حقیقت همچون Flanker 2.5 تا حدودی مستقل شده بود ! Lock On : FC2 محصول مشترک دو تولید کننده ، یعنی Fighter Collection و Eagle Dynamics بود که در 26 مارس 2009 منتشر شد ! 26 مارس دقیقا همان تاریخی بود که شبیه ساز Flanker2.5 در همان تاریخ در سال 2002 منتشر شد !

شبیه ساز Lock On : FC2 در حقیقت هم از لحاظ مباحث گرافیکی و بصری ، هم از لحاظ فنی ، دنباله ای در حال تکامل از شبیه ساز Lock On : Modern Air Combat بود . ( برای نصب FC2 نیاز به نصب بودن LOMAC بر روی رایانه خود دارید !!! )
‏ FC2 هواپیما های SU-25A , SU-27 , SU-33 ,MIG-29 S ,MIG-29A , MIG-29G , MIG -29K , SU-25T , F-15C و A-10A ( البته SU-25T برای LOMAC در ویرایش Flaming Cliffs اضافه شده بود ) را با دقت و ظرافتی بی نظیر در زمان خود نسبت به مشابه های ناموجود (!) خود ارائه میداد ! هم از لحاظ فنی و هم از جهت بصری . چیزی بسیار بیشتر از LOMAC ، هر چند که بسیار کاربران به یاد LOMAC مینداخت !

تعداد کاربرانی که Lock On : FC2 تا زمان انتشار گسترده DCS به خود متمرکز کرد ، شاید بیشترین تعداد کاربرانی بود که شبیه ساز های ED به خود متمرکز کرده بود . همین موضوع باعث شد تا بیشترین حجم افزونه ها و "ادیت" ها به این شبیه ساز تعلق بگیرد . البته طراحان برای طراحی در FC2 دست چندان بازی نداشتند و همین عامل باعث کاهش تنوع تغییرات و ادیت ها شد .
از مهم ترین رویداد ها در انتشار ادیت ها و " مود ها " برای FC2 ، مود های جامع نظیر AdA Mod در چندین نسخه مختلف بود . این مود ها اغلبا حجمی بیش از 70 مگ داشتند و صرفا متمرکز بر یک موضوع "جزئی " نبودند ، بلکه یا متمرکز بر چند موضوع جزئی بودند ، یا یک و چند موضوع کلی را در شبیه ساز دستخوش تغییر قرار میدادند .
از مهم ترین مود های جامعی که حتی تا کنون نیز برای FC2 منتشر می شود ، 1Mod است . آخرین ورژن این مود ، ورژن 3.5 بود که چند ماهی پیش منتشر شد ، اصلی ترین موضوعات تغییر در 1Mod قابل پرواز کردن سایر هواپیما ها و افزایش کیفیت بصری است . البته ، کیفیت فنی و تخصصی نیز تغییرات ملموسی می کرد ، تغییراتی که بعضا از جهاتی مفید و واقعی ، و از جهاتی غیر مفید و غیر واقعی بود . این موضوع خصوصا در نسخه 3.4 این مود بشدت احساس می شد .





UserPostedImage 




UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
فرودگاه بین‌المللی کورفو (به انگلیسی: Corfu International Airport) (به زبان بومی: Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας) یک فرودگاه همگانی با کد یاتا CFU است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۲۳۷۵ متر است. این فرودگاه در شهر کورفو کشور یونان قرار دارد و در ارتفاع ۲ متری از سطح دریا واقع شده‌است.
ویژگی ها در شبیه ساز:
-شبیه سازی کامل جزیره
-نور پردازی پردازی ۳بعدی
-شبیه سازی خودروهای فرودگاه،خودروهای جاده های اطراف و کشتی های دریا
-شبیه سازی ۳بعدی کارکنان رمپ ها
-پوشش عالی شب
-سازگار با p3d
-پوشش گیاهی مناسب


جهت دسترسی به این افزودنی به کانال تلگرام " کتابخانه مجازی شبیه ساز پرواز ایران " در آدرس زیر مراجعه کنید :


https://telegram.me/IRFSLibrary 



UserPostedImage 



UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
بسته افزودنی IFly 744 V.2 برای شبیه ساز FSX :
شرکت چینی IFly پس از تشکیل در سال 2003 تنها دو پروژه را تا کنون بصورت تمام و کمال و " نسخه نهایی " ارائه کرده . محصولات IFly Jets : 737NG و IFly Jets : 744 V.2 دو محصول تولید شده این شرکت از سال 2003 هستند ، علت این کم کاری و یا شاید به بیان بهتر کمبود کمی در این شرکت و یا شاید باز هم به بیان بهتر گروه (!) تعداد کم افرادی است که بصورت مستقیم در طراحی و ساخت محصولات مشارکت دارند ! تمامی تیم سازنده تنها سه نفر هستند که یک نفر به طراحی Gauge ها و سیستم ها ، یک نفر به ساخت بافت ها و بهینه سازی نرم افزاری و نفر دیگر به ساخت مدل سه بعدی ، طراحی داینامیک پروازی و انیمیشن ها می پردازد . البته در کار طراحی محصولات 5 نفر دیگر نیز به این تیم 3 نفره کمک های بسیاری میکنند که یکی از این جمع استاد خلبان هواپیمای بوئینگ 737 است و بیش از 5000 ساعت پرواز دارد و یک عضو دیگر نیز در گروه TSS فعالیت می کند و به گونه ای نقش رابط را نیز ایفا میکند .
هر دو محصول این گروه با این که رضایت کاربران و البته کاربران متخصص درباره مباحث فنی و تخصصی آن ها ، نظری بسیار شبیه به محصولات PMDG بوده اما تا کنون تاییدیه و یا "لایسنس" خاصی از سوی شرکت بوئینگ دریافت نکرده اند . البته این موضوع چندان عجیب نیست .
آنچه که امروز در پایگاه اینترنتی شرکت IFly در لیست محصولات قرار گرفته IFly744 V.2 است . در ماه آوریل سال 2009 ، تقریبا یک سال و یک ماه پیش از انتشار نسخه نهایی IFly Jets : 737NG یک افزودنی مجانی برای شبیه ساز ایکس در پایگاه های اینترنتی مختلف تحت عنوان IFly Boeing 747 -400 v.1 منتشر شد . این افزودنی چندان پیشرفته نبود ولی بهبودی در Gauge ها ( نسبت به 744 پیش فرض ) و شبیه سازی مواردی نظیر FMC و TCAS در آن انجام شده بود .
5 سال بعد در دسامبر سال 2014 IFly : 744 v2 برای هر سه شبیه ساز FS9 , FSX و P3D منتشر شد .
بعد از گذر چندین سال از انتشار 744 شرکت PMDG می توان گفت که این شرکت بهره اقتصادی مورد نظر خود را با وجود دریافت نسخه های غیر قانونی از پروژه خود برده بود . PMDG 744 پرنده بسیار پیشرفته و دقیقی بود ، از لحاظ طراحی مدل سه بعدی و بافت ها کمتر نواقصی خصوصا در مورد بحث مدل خارجی در آن دیده می شد ، ولی آن چیز که مشخص بود یک عامل روانی در بحث بصری باعث شد که تعداد نسبتا زیادی از کاربران 744 PMDG به سمت IFly تمایل پیدا کنند ، البته 90 درصد و حتی بیشتر این کاربران ، کاربران نسخه غیر قانونی و شده بودند . حقیقت این بود که 744 شرکت IFly ، بویژه عرشه پرواز آن بیشتر به یک 744 واقعی شباهت داشت ! خصوصا در بافت های پنل روبرویی ! جدا از این 744 شرکت IFly برخی نواقص و کاستی ها رقیب خود را برطرف کرده بود ، من جمله WX Radar .
این مصحول هر چه بود خواب را از چشمان دزدید ! این هشیاری ، هشیاری برای جلوگیری از ضرر نبود ، بلکه هشیاری برای کسب سود بیشتر بود ، ساخت یک 744 ، شبیه تر به یک 744 واقعی ، چه از لحاظ فنی و خصوصا بصری با نام شرکت PMDG و لایسنس بوئینگ و به هر حال هر چیز بیشتر از آنچه IFly ارائه داده قطعا میتواند سود آور باشد و الان سئوال مهم این است : PMDG چه چیز بیشتری برای ارائه دارد ؟! این محصول برای شبیه ساز ایکس با سرویس پک 2 و پک اکسرلیشن بر روی سیستم عامل های 7 و بالاتر ، ویرایش 64 بیت به درستی تست شده است ، ولی برای سیستم عامل های XP و Vista تست خاصی انجام نشده . همچنین برای اجرا به 3.0 گیگاهرتز فرکانس و دو هسته پردازشگر نیاز مند است و مقدار مناسب 4.0 گیگاهرتز فرکانس و 4 هسته و بیشتر است . حداقل به 3 گیگابایت حافظه تصادفی نیازمند است و مقدار مناسب 6 گیگابایت است . حافظه پردازشگر گرافیکی 1 گیگابایت و مقدار مناسب 2 گیگابایت است . این افزونه با Direct X9 سازگار شده و برای اجرا بر روی شبیه ساز ایکس بایستی از FSUIPC استفاده کنید .
همانطور که در بالا مشخص است سخت افزار نسبتا قدرتمندی برای اجرای این محصول نیاز است و این مشکل دقیقا یکی از بزرگترین و مشخص ترین مشکلات این افزونه است ، مشکل FPS بر روی سخت افزار های پایین ، سخت افزار هایی در حد و اندازه آنچه بعنوان حداقل در بالا عنوان شد ، به مراتب گزارش شده .
کیفیت بصری IFly 737 NG چندان بد نبود ! اما چندان خوب هم نبود ! این ضعف که در این محصول هم در مورد مدل خارجی مشهود بود هم مدل داخلی ، در IFly 744 V.2 کاملا رفع شده .

طراحی دقیق FMS ، شبیه سازی کامل خلبان خودکار ، طراحی تمام و کمال سیستم های TR Display , WX Radar و TCAS ، شبیه سازی کامل EFIS ها و وجود اطلاعات دقیق بیش از 44500 طرح ورودی و خروجی .شبیه سازی شرایط های نقص ، الصاق TSS های سه موتور GE , RR و PW ، پروفورمنس دقیق و برنامه جانبی برای تنظیم موارد متغیر نظیر سوخت ، بار و مسافر ، طراحی پرسنل زمینی و پنل دو بعدی و طراحی دقیق مدل داخلی و خارجی از موارد ملموس برای کاربران است .



جهت دسترسی به این افزودنی به کانال تلگرام " کتابخانه مجازی شبیه ساز پرواز ایران " در آدرس زیر مراجعه کنید :


https://telegram.me/IRFSLibrary 



UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 

OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
8 سال پیش
بسته افزودنی Black Box Simulation Airbus Wide Body Proluge برای شبیه ساز های FSX و P3D :
سه تولید کننده Wilco / Feelthere ، Commerical Level Simulation - CLS و Black Box Simulatin - BBS ، گروه ها و تولید کنندگانی هستند که تا کنون محصولاتی را از خانواده A330 / A340 تولید و طراحی کرده اند . از میان این سه مصحول محصول BBS ، محصولیست که بطور کلی با در نظر گرفتن دو جنبه بصری و فنی از سایر دو محصول وضعیت بهتری دارد .

این شرکت کار خود را بر روی این پروژه با طراحی و تولید A330 شروع کرد ، پس از انتشار آن ، در مارس سال 2015 با استفاده از فایل ها و مدل های طراحی شده A330 ، شروع به طراحی A340 کرد و سپس بسته ای تحت عنوان Simulation Airbus Wide Body Proluge را ارائه داد که شامل A330 و A340 می شد . البته این تنها تفاوت این نسخه با نسخه قبلی که تنها A330 را شامل می شد نبود . برخی از باگ های نرم افزاری و فنی نیز در این نسخه رفع شده بود . همزمان با ارائه این محصول ، بسته قبلی از لیست محصولات این شرکت و لیست پشتیبانی حذف شد .

این محصول حداقل به 3.0 گیگاهرتز فرکانس در پردازشگر ، دو گیگابایت فضای خالی ، دو گیگابایت حافظه تصادفی و 512 مگابایت در پردازشگر گرافیکی نیاز دارد و قابل اجرا بر روی سیستم عامل های Vista ، 7 و 8 در ویرایش های 32 و 64 بیت می باشد .
مدل سه بعدی داخلی و خارجی این افزودنی با استفاده از نرم افزار مشهور 3dsMax تولید و طراحی شده ، انیمیشن ها در هر دو مدل خارجی و داخلی بصورت دقیق و کامل طراحی شده اند ، گیج ها بصورت سه بعدی کاملا طراحی شده اند و بافت های داخل کاکپیت سه بعدی ( VC ) از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار هستند .
سیستم Fly By Wire ، خلبان خودکار و AutoThrust و MCDU نیز بصورت دقیق و واقعی طراحی شده اند .
واریانت های A330-200 ، A330-200F ، A330-300 ، A330-200 MRRT و A340-300 ، A340-600 تماما با طراحی های دقیق مدل های داخلی و خارجی و بازنقش های آنان در این بسته افزودنی قرار دارد .



جهت دسترسی به این افزودنی به کانال تلگرام " کتابخانه مجازی شبیه ساز پرواز ایران " در آدرس زیر مراجعه کنید :


https://telegram.me/IRFSLibrary 



UserPostedImage 





UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 


UserPostedImage 
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
8 سال پیش
737-200 یکی از اولین سری های 737 است. سری کشیده‌تر شده‌ی 737-100 که به سفارش هواپیمایی United آماده شد. این سری در سال ۱۹۶۸ وارد خدمت شد، درست یک سال بعد ساخته شدن اولین سری (737-100). پس از تولید ۱۰۹۵ فروند، خط تولید این هواپیما متوقف شد و بعد از ۴۰ سال خدمت در هواپیمایی‌های مختلف جهان، سرانجام در سال ۲۰۰۸ از رده خارج شد.

این هواپیما تا حدود ۲۰۰۰ ناتیکال‌مایل (حدود ۳۶۰۰ کیلومتر) بُرد دارد که برای هواپیمای ۲ موتوره در زمان خودش، عدد نسبتا خوبی است.

پس از ساخته شدن سری NG توسط شرکت PMDG و سری Classic توسط Just Flight & Wilco، شرکت CaptainSim دست به ساخت سری پایه 737، یعنی 200 و 100 زد که در این زمینه تا به حال تقریبا موفق بوده است.

ظاهر خارجی این مدل بسیار خوب و زیبا طراحی شده است. در واقع، این شرکت در ضمن نگاه‌داشتن کیفیت خوب ظاهری، توانسته کارایی شبیه‌ساز را نیز به اندازه کافی بالا ببرد.

مانند تمام مدل های شرکت CaptainSim، این مدل نیز از طراحی کامل محیط داخلی برخوردار است. کابین هواپیما بسیار دقیق طراحی شده، به طوری که میتوانید از لیست ویوو های هواپیما، ویوو مسافر را انتخاب کنید و محل نگهداری بار، میز جلوی صندلی و بسیاری از قطعات دیگر را حرکت و تغییر وضعیت دهید. داخل کاکپیت هم وضع همین است. کوچکترین قطعاتی که حتی ارتباطی به پرواز ندارند هم قابل حرکت هسنتد.

در بخش مکانیک پرواز از خلبانان واقعی چیز زیادی گفته نشده، اما طبق تجارب کاربران، فیزیک هواپیما شباهت زیادی به واقعیت دارد و بیشتر از این نمی‌توان نظری داد . داخل کاکپیت، تمام دکمه ها و وسایلی که به پرواز ارتباط دارند (کوچکترین و کم‌استفاده‌ترین وسایل) هم قابل استفاده هستند.

البته این مدل ایراداتی هم دارد. برای مثال، INS این تایپ کاملا قابل استفاده نیست .در کل، این مدل یکی از بهترین مدل ها در تایپ 737 است و میتوان به آن نمره ۹ از ۱۰ داد که یکی از مهم ترین دلایل، نبود آموزش جامع برای این مدل است.



جهت دسترسی به این افزودنی به کانال تلگرام " کتابخانه مجازی شبیه ساز پرواز ایران " در آدرس زیر مراجعه کنید :


https://telegram.me/IRFSLibrary 





UserPostedImage 



UserPostedImage 


UserPostedImage 

کاربرانی که در حال مشاهده موضوع هستند