CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
11 سال پیش
سلام؛

کمی از هاله ابهام بیرون بیاییم و به قول فیلمهای ایرانی، بریم سر اصل مطلب!

پرنده رو قبل از پرواز شستند ، متأسفانه درپوش Pitot رو حالا با چه استدلالی!!! قرار ندادند و همین مسئله موجب گرفتگی اون میشه ، قاعدتاً این مسئله تا زمانیکه هواپیما به سرعت مورد نظر نرسه، نمیشد در اون بازه زمانی متوجه شد ...
هواپیما شروع به سرعتگیری روی باند میشه که کمک خلبان عدم تطابق سرعت رو به خلبان اعلام میکنه، اما از اونجایی که به قولی حرف فقط حرف captain بود! (دقت داشته باشید که کاسپینی ها عموماً از Air force هستند) لذا ایشون تصمیم به ادامه کار میگیرند ، اما زمانی تصمیمشون عوض میشه که V1 رو pass کرده بودند! لذا با اون سرعت Abort کردن مشکلساز هست ... نهایتاً در Stopway توقف میکنه اونهم با چند لاستیک از بین رفته!

این از ماجرا! ... فکر میکنم همه چیز مشهود باشه ...
پیدا کنید پرتقال فروش را!

امیدوارم شب سر سالم زمین بگذارم!!
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
ارسال شده توسط : CATC Pilot 

سلام؛

کمی از هاله ابهام بیرون بیاییم و به قول فیلمهای ایرانی، بریم سر اصل مطلب!

پرنده رو قبل از پرواز شستند ، متأسفانه درپوش Pitot رو حالا با چه استدلالی!!! قرار ندادند و همین مسئله موجب گرفتگی اون میشه ، قاعدتاً این مسئله تا زمانیکه هواپیما به سرعت مورد نظر نرسه، نمیشد در اون بازه زمانی متوجه شد ...
هواپیما شروع به سرعتگیری روی باند میشه که کمک خلبان عدم تطابق سرعت رو به خلبان اعلام میکنه، اما از اونجایی که به قولی حرف فقط حرف captain بود! (دقت داشته باشید که کاسپینی ها عموماً از Air force هستند) لذا ایشون تصمیم به ادامه کار میگیرند ، اما زمانی تصمیمشون عوض میشه که V1 رو pass کرده بودند! لذا با اون سرعت Abort کردن مشکلساز هست ... نهایتاً در Stopway توقف میکنه اونهم با چند لاستیک از بین رفته!

این از ماجرا! ... فکر میکنم همه چیز مشهود باشه ...
پیدا کنید پرتقال فروش را!

امیدوارم شب سر سالم زمین بگذارم!!



منو یاد پرواز 90 انداخت.در اون پرواز هم دقیقاً چنین وضعی (البته به دلیل یخ زدگی پیتوت) پیش اومده بود و کمک خلبان گوشزد میکنه ولی خلبان (که ایشون هم در نیرو هوایی بوده) هشدار رو نادیده میگیره و نهایتاً هواپیما در رودخانه سقوط میکنه.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش
ارسال شده توسط : CATC Pilot 

سلام؛

کمی از هاله ابهام بیرون بیاییم و به قول فیلمهای ایرانی، بریم سر اصل مطلب!

پرنده رو قبل از پرواز شستند ، متأسفانه درپوش Pitot رو حالا با چه استدلالی!!! قرار ندادند و همین مسئله موجب گرفتگی اون میشه ، قاعدتاً این مسئله تا زمانیکه هواپیما به سرعت مورد نظر نرسه، نمیشد در اون بازه زمانی متوجه شد ...
هواپیما شروع به سرعتگیری روی باند میشه که کمک خلبان عدم تطابق سرعت رو به خلبان اعلام میکنه، اما از اونجایی که به قولی حرف فقط حرف captain بود! (دقت داشته باشید که کاسپینی ها عموماً از Air force هستند) لذا ایشون تصمیم به ادامه کار میگیرند ، اما زمانی تصمیمشون عوض میشه که V1 رو pass کرده بودند! لذا با اون سرعت Abort کردن مشکلساز هست ... نهایتاً در Stopway توقف میکنه اونهم با چند لاستیک از بین رفته!

این از ماجرا! ... فکر میکنم همه چیز مشهود باشه ...
پیدا کنید پرتقال فروش را!

امیدوارم شب سر سالم زمین بگذارم!!



سلام دوست گرامی @};-

شما احتمالا میدونید که برای هر نوع شوستو شویی نیاز به پیتوت کاور نیست ( آیا میدونید چه نوع شوستنی بوده:-k ) احتمال یخ زدگی هم که وجود نداشته .

اینجورمواقع خلبانها فقط به خروجی ایندیکیتور ایر اسپید اکتفا نمیکنن ، حد فاصل بین سرعت v1 و vr هم معمولا خیلی کمه و تا 60 نات هم که ایندیکیتورها خروجی ندارن
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
11 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 

ارسال شده توسط : CATC Pilot 

سلام؛

کمی از هاله ابهام بیرون بیاییم و به قول فیلمهای ایرانی، بریم سر اصل مطلب!

پرنده رو قبل از پرواز شستند ، متأسفانه درپوش Pitot رو حالا با چه استدلالی!!! قرار ندادند و همین مسئله موجب گرفتگی اون میشه ، قاعدتاً این مسئله تا زمانیکه هواپیما به سرعت مورد نظر نرسه، نمیشد در اون بازه زمانی متوجه شد ...
هواپیما شروع به سرعتگیری روی باند میشه که کمک خلبان عدم تطابق سرعت رو به خلبان اعلام میکنه، اما از اونجایی که به قولی حرف فقط حرف captain بود! (دقت داشته باشید که کاسپینی ها عموماً از Air force هستند) لذا ایشون تصمیم به ادامه کار میگیرند ، اما زمانی تصمیمشون عوض میشه که V1 رو pass کرده بودند! لذا با اون سرعت Abort کردن مشکلساز هست ... نهایتاً در Stopway توقف میکنه اونهم با چند لاستیک از بین رفته!

این از ماجرا! ... فکر میکنم همه چیز مشهود باشه ...
پیدا کنید پرتقال فروش را!

امیدوارم شب سر سالم زمین بگذارم!!



سلام دوست گرامی @};-

شما احتمالا میدونید که برای هر نوع شوستو شویی نیاز به پیتوت کاور نیست ( آیا میدونید چه نوع شوستنی بوده:-k ) احتمال یخ زدگی هم که وجود نداشته .

اینجورمواقع خلبانها فقط به خروجی ایندیکیتور ایر اسپید اکتفا نمیکنن ، حد فاصل بین سرعت v1 و vr هم معمولا خیلی کمه و تا 60 نات هم که ایندیکیتورها خروجی ندارن



سلام؛

بله، اما میبینید که همین شستشو کار دستشون داد ...! (خیر،پروسه رو سوال نکردم)
چیزی که عرض کردم از بررسی CVR و چیزهاییست که cockpit crew بدست اومده ، ضمناً به جهت تأییدش با یکی از مهندسان کاسپین صحبت کردم و ایشون حتی اخبار تکمیلی رو در اختیار بنده قرار دادند ... به هرشکل کلیت ماجرا بدین شکل بوده ، نه بنده و نه شما داخل کاکپیت نبودیم اما همونطور که عرض کردم، شواهد حاکی از چنین روایتیست! ... در کل پرواز نکردن این پرنده کار بسیار درستی بود چراکه اگر پرواز میکرد ممکن بود الان لیست کشته شدگان رو زیر رو رو میکردیم تا تحلیل آنچه رخداد!
عنایت داشته باشید که همیشه بیش از یک عامل در رخ دادن سانحه دخیل هست ...

خداوند به ما صبر عطا فرماید انشاالله 🙏

Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
حالا يك نكته جدا از اين بحث
كاربر گرامى CATC Pilot خيلى شبيه به يكى از كاربراى قديمى اينجا حرف مى زنند و مطلب مى گذارند
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage