Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
Sepehr Ebadi Borna نوشت:

بسیار عالی گفتی محمد جان...

البته سوء تفاهم نشه ولی تمامی ایراداتی که من از خلبان گرفتم همش رو از کنترلر مهرآباد که نخواست نامش فاش شود 🤣 ( مثل اخبار ) گفتم...!!

در مورد میس اپروچ بگم که این پرنده بعد از اینکه اعلام وضعیت اظطراری کرد پروازهای 2 فرودگاه رو بست.... تمامی پرواز ها متراکم شدن که فضا رو برای فرود این پرنده خالی کنن که سریع بشینه مهرآباد....اما به دلایلی ؟؟؟ این خلبان میس اپروچ کرد....این زمان نگه داشتن پرواز های فرودگاه مهرآباد و امام که دو فرودگاه مهم کشور هستن طولانی میکنه...پرواز های در حال اپروچ بهم میریزن و کنترلر بدبخت دوباره 7 تا پرواز دیگه رو دسته ای میبره یه طرف که این پرنده بره طرف رودشور... پرنده میاد مهرآباد دوباره میس اپروچ میکنه.... شما فکر کن ؟؟ من جای کنترلر باشم فحش میدم 🤣 .... تقریباً پروازی که میتونست تو 20 دقیقه مهرآباد بشیه 1 ساعت و 30 دقیقه پرواز های 2 فرودگاه رو معطل خودش نگه داشت...!! به دلیلی که معلوم نیست...!!

بحث کف هم کنترلر گفت....من که نگفتم کف نریختن یا درخواست نداد...هرچند از بزرگ کردن خلبان شهبازی تا این حد کف کردم....!!


امیدوارم فیلم بیطرفی باشه...!!


[loveiran]



سپهر خان گل گلاب،دستت درد نکنه یکی از مشکلاتم رو پاسخ گفتی ولی هنوز توی مبحث کف جوابمو نگرفتم![flower]
توی چند تا از معروفترین این سوانح که فیلمشوتو دیدم کفی در کار نبود!البته میدونم که کف لازمه ولی برام عجیبه!

راستی ملت...
727 ما با یه چرخ بسته نشست ،طاق آسمونو تیکه پاره کردین! بفرما! نمونه خارجیش هم به هفته نکشیده جوابتونو داد! 767 بدون چرخ نشست!
حالا خلبان اینو باید چیکار کنیم؟ لابد یه تور زیارتی سیاحتی میخواید بهش جایزه بدید!😠
جرأت دارید عکس پروفایلتونو عوض کنید تا دورا دور توجیهتون کنم!🤣

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
CINEMA
  • CINEMA
  • 51.5% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار شروع کننده موضوع
13 سال پیش
امیدوارم که بتونم با خود کپتن صحبت کنم تا دلایل ذکر شده جواب داده بشه
به هر حال هوانوردی فوق العاده تخصصی است و گمانه زنی ها با بررسی های کارشناسی جواب داده می شه به هر حال مثل فیلم راشمون کوروساوا روایت ها متفاوت است
اما دوست عزیزم Cpt.mohammadifar :
خودتونو بزاریدجای یکی از مسافرین پرواز مسکو - تهران که در مقابل نجات از یک حادثه دلخراش با عبارات و جملات احساسی روبرو شدید و یا اگر جای خود کپتن شهبازی که به گفته خودش تنها وظایفش رو درست انجام داد کار شما شانسی تلقی می شد چه احساسی داشتید
من هرگز قصد قهرمان سازی نداشته و ندارم تنها اعتقاد دارم باید...... درست دید
سپاس
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
CINEMA نوشت:

امیدوارم که بتونم با خود کپتن صحبت کنم تا دلایل ذکر شده جواب داده بشه
به هر حال هوانوردی فوق العاده تخصصی است و گمانه زنی ها با بررسی های کارشناسی جواب داده می شه به هر حال مثل فیلم راشمون کوروساوا روایت ها متفاوت است
اما دوست عزیزم Cpt.mohammadifar :
خودتونو بزاریدجای یکی از مسافرین پرواز مسکو - تهران که در مقابل نجات از یک حادثه دلخراش با عبارات و جملات احساسی روبرو شدید و یا اگر جای خود کپتن شهبازی که به گفته خودش تنها وظایفش رو درست انجام داد کار شما شانسی تلقی می شد چه احساسی داشتید
من هرگز قصد قهرمان سازی نداشته و ندارم تنها اعتقاد دارم باید...... درست دید
سپاس


ببینید دوست عزیزم،کسی که احساسی برخورد میکنه من نیستم!(نه اینکه شما این حرف رو زده باشید)
آدم خودش باید عاقل باشه!
یه امتحان کوچولو میکنیم:
مرحله اول
یه صفحه فلزی سنگین رو باطناب دنبال خودتون در حالی که روی اسفالت درب داغون خیابون میدوید و زمین هم خشکه بکشید،
مرحله دوم
همون کار قبلی رو اینبار روی زمین خیس انجام بدید
نتیجه:در کدام حالت فلز حرارت بیشتری داره؟

من هم عین خود خلبان که فرمودید،از روز اول هم دارم میگم که ایشون جز انجام وظیفه کار دیگه ای نکردند!
با مهارت خاص هواپیما رو کنترل کردند؟ آیا این شاهکار بوده که ایشون انجام داده؟ پ نه پ میخواست هواپیما رو میذاشت روی AP!
عزیزم شما پشت ماشین میشینی،نباید بلد باشی که توی موارد خاص چطوری ماشینتو کنترل کنی؟[oldman]
یک خلبان وظیفه داره که از نوز هواپیما تا فیها خالدونشو بشناسه،اسم این آقا خلبانه! شوفر اتوبوس که نیست! باید،باید،باید بتونه هواپیمارو توی این شرایط کنترل کنه!
اگه نتونه،من مسافر با چه امیدی برم سوار هواپیمای این آقا بشم که کنترل کردن هواپیما برای یه افتخار محسوب میشه و بلد نیست و احتمالاً تازه میخواد تجربش کنه؟
ضمناً این رو چرا فراموش میکنید که خلبان جون خودشم دوست داره؟ بابا اونم آدمه![approve]
لذا من خودمو میذارم جای خلبان،و میگم وظیفم رو انجام دادم !
جای مسافر هم که بودم میگفتم:وظیفش بود،شکر خدا از پسش بر اومد.
ولی یه چیزی...

به شخصه نظر بنده این هست،با کمال احترام به خلبانان حرفه ای مون که الآن همشون دارن اوت میشن؛ خلبانی که بلد نباشه برای هواپیماش خدایی کنه یعنی نتونه از پس مشکلات هواپیماش بر بیاد خلبان نیست! اصلاً صلاحیت اینو نداره که رانندگی ماشین رو هم انجام بده!😠

در انتها...
دوستان عزیز،من جنگ با کسی ندارم،همه شما برادران بزرگوارم هستید،ولی یه جاهایی رو به من حق بدید لطفاً! من احساسی برخورد نمیکنم،روی همه مسائل فکر کردم و بعد اعتراض میکنم. در اینجا باز هم فهوای کل سخنرانی که براتون کردم رو دوباره مینویسم: وظیفش بود! پس میخواستید بلد نباشه؟ الکی گندش نکنید!


تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Sepehr Ebadi Borna
13 سال پیش
خواهش میکنم...

بحث کف...!!

کف اصطکاک هواپیما رو با زمین بسیار پایین میاره....حالا اگه خلبان درخواست نکرده بود که کف بریزین مسئله هست که باید از خودشون بپرسیم...

این کلمه رو تو گوگل سرچ کنید....یه چیزایی پیدا کردم ( کف روی باند ) ...!! 😎
عقاید شما مثل مسواکتونه ...اونو تو حلق هرکی‌ فرو نکنین لطفاً ...!
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
Sepehr Ebadi Borna نوشت:

خواهش میکنم...

بحث کف...!!

کف اصطکاک هواپیما رو با زمین بسیار پایین میاره....حالا اگه خلبان درخواست نکرده بود که کف بریزین مسئله هست که باید از خودشون بپرسیم...

این کلمه رو تو گوگل سرچ کنید....یه چیزایی پیدا کردم ( کف روی باند ) ...!! 😎



برادر رزمنده،حالیم هست که کف چیه! ولی کمتر دیدم ازش استفاده کنند اینه که برام عجیبه!😕

راستی... چیزای عجیب شنیدم سپهر جان!
امروز از مردم توی کوچه و خیابون شنیدم که توی مصاحبه گفته که من در خواست کف کردم ولی به من گفتند که امکانش نیست![amazed]

قضیه هرچی جلو تر میریم پیچیده تر میشه! عین پیچیده فعال توی شیمی!😂
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو