هیتنا: جنگنده جت خودمختار X-47B برای بهترین کارآیی آیرودینامیکی طراحی شده است تا جایی که برای رسیدن به این هدف و بالا بردن توانایی های رادارگریزی، این هواپیما فاقد دم بوده و طراحان دم هواپیما را در طراحی حذف کرده اند. تا به حال آزمایشات پروازی ارابه های فرود را به چالش نکشیده بودند چراکه توانایی ها و قابلیت های آیرودینامیکی هواپیما را تا حدی با مشکل مواجه می کرد و این مشکل مهندسان در انجام آزمایشات بود. حالا مهندسان می توانند با انجام آزمایشات بیشتر توانایی های آیرودینامیکی هواپیما را در محدوده گسترده ای از سرعت، ارتفاع و سوخت اثبات کنند. به گزارش گروه هوافضای هیتنا، نورثروپ گرومن هواپیمای بدون سرنشین X-47B را برای خدمت در نیروی دریایی ارتش آمریکا طراحی و ساخته است تا نیروی دریایی بتواند از آنها به عنوان جنگنده های ناونشین استفاده کند. این هواپیمای بدون سرنشین به عنوان یک جنگنده تهاجمی رباتیک با توانایی انجام بسیاری از ماموریت ها در سرعت هایی بسیار بالاتر از هم نواعان خود با سیستم های پیشران ملخی مانند هواپیماهای بدون سرنشین پریداتور و رپتور طراحی شده است. این هواپیما اولین هواپیمای بدون سرنشین برای برخاستن و نشستن بر روی عرشه یک ناو هواپیمابر می باشد. بدین ترتیب ارتش آمریکا هم چنان بر روی هواپیماها و انجام ماموریت های بدون سرنشین مطالعه و تحقیق می کند، چراکه هواپیمایی مانند X-47B هنگامیکه الگویی کامل از طرح عملیات و ماموریت خود داشته باشد کمتر برج مراقبت و ایستگاه های هدایت و کنترل را به زحمت خواهد انداخت.
[APARAT]http://www.aparat.com/v/18b4b8502a1b841b2286f93dc2d45ac070240[/APARAT]
😛 😛 😛
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو