Majid
  • Majid
  • 53.74% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
10 سال پیش
ارسال شده توسط : capt.persis 

سلام من طبق همه دستور العمل های شما پیش رفتم و اوکی بود...
فایل bgl و texture بدست آمده را قرار دادم و اجرا شد اما آبجکت مورد نظرم رنگ و پوشش نداشت... و من 4 تا عکس با فرمت jpeg دارم که مال همین آبجکته اما نمی دونم کجا باید قرارش بدم....

راستی در حین همین کپی و پست ها دیگه fsx م بالا نمیاد و ارور AFXModuleFSX.dll رو میده ... هر چیم می گردم پیداش نمی کنم که پاکش کنم و دوباره شبیه ساز ر اجرا کنم... لطفا کمک کنید... آقا مجید لطفا و گرنه باید ویندوز عوض کنم و همه چی از دستم میره 😢



سلام
لطفا مراحل آموزش رو به دقت مطالعه کنین ! شبیه ساز تکستچر با فرمت Jpeg رو ساپورت نمیکنه شما باید با استفاده از همون Model converter X تکستچر هارو به فرمت DDS تغییر بدید ، برای طراحی یک محیط هم مثلا OIII یک فولدر با همین نام ایجاد کن و بعد 2 فولدر دیگه به نامهای Scenery و Texture رو داخل اون قرار بدین و Bgl هارو به فولدر Scenery و تکستچر هارو توی فولدر Texture منتقل کنین

در مورد مشکل بعدی شما باید FSX/FS9.cfg رو پیدا کنی که نحوه این کارو توی لینک زیر توضیح دادم:
http://www.iransim.ir/forum/default.aspx?g=posts&t=2514 
در این مرحله شما باید قسمت [Trusted] رو پیدا کنی و زیر این قسمت دنبال لاینی بگردی که مربوط به AFXModuleFSX.dll هست و اونو کامل پاک کنی cfg رو ذخیره کنین و شبیه سازو دوباره اجرا کنی مشکل حل میشه اینم یک نمونه:

F:\Microsoft Flight Simulator X\Modules\FSUIPC4.dll.zzoboioeoouktkrtelbnzithheoqchqteculqqwu=1
C:\Program Files (x86)\AFX\AFXModuleFSX.dll.iezehwthqeuqrollkwheohqbrttqabkauenronra=1
F:\Microsoft Flight Simulator X\GAUGES\737-400.DLL.tuuiuqthebolraawzihqkrnlqqhueiuuwkzauwiw=2


موفق باشید

capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
شبیه سازم از دوباره نصب شدن نجات یافت ممنون@};-
سلام ، من همه مراحل را انجام می دم به ترتیب زیر: 🤦
1- فایل SKP را در sketchup اجرا کرده و به 3D Export می کنم.
که یه فایل dae و گاهی به همراه یک پوشه عکس به ما میدهد.
2- سپس با Model ConverterX فایل dae را اجرا کرده و بعد minimize میکنم که یک فایل dds به ما میدهد که باید در پوشه texture گذاشته شود.
بعد export میکنم که یه فایل با فرمت MDL میدهد
3- حالا با library creator XML فایل mdl را لود می کنم و آدرسش را سیو می کنم و به فرمت bgl تبدیل می کنم.
4- این بار با whisplacer فایل های bgl را وارد library objects می کنم.
حالا در نرم افزار FSX Planner از آبجکت ها استفاده می کنم
به این دست پیدا کردم که فایل هایی که dds تولید نمی کنن به خوبی اجرا میشن در شبیه ساز اما بیشتر فایل های dds دار بهتره بگم همشون، به رنگ سیاه هستن یا حداقل اون بخش هایشون که رنگشون سفیده سیاه میشه یا ناپدید.:-k 🤔 😢 😕
اگه کمک کنید این مشکل رو حل کنم خیلی ممنون میشم و انشاالله سینری های زیبایی قرار میدم براتون. [heyyou]

UserPostedImage
Majid
  • Majid
  • 53.74% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
10 سال پیش
ارسال شده توسط : capt.persis 

شبیه سازم از دوباره نصب شدن نجات یافت ممنون@};-
سلام ، من همه مراحل را انجام می دم به ترتیب زیر: 🤦
1- فایل SKP را در sketchup اجرا کرده و به 3D Export می کنم.
که یه فایل dae و گاهی به همراه یک پوشه عکس به ما میدهد.
2- سپس با Model ConverterX فایل dae را اجرا کرده و بعد minimize میکنم که یک فایل dds به ما میدهد که باید در پوشه texture گذاشته شود.
بعد export میکنم که یه فایل با فرمت MDL میدهد
3- حالا با library creator XML فایل mdl را لود می کنم و آدرسش را سیو می کنم و به فرمت bgl تبدیل می کنم.
4- این بار با whisplacer فایل های bgl را وارد library objects می کنم.
حالا در نرم افزار FSX Planner از آبجکت ها استفاده می کنم
به این دست پیدا کردم که فایل هایی که dds تولید نمی کنن به خوبی اجرا میشن در شبیه ساز اما بیشتر فایل های dds دار بهتره بگم همشون، به رنگ سیاه هستن یا حداقل اون بخش هایشون که رنگشون سفیده سیاه میشه یا ناپدید.:-k 🤔 😢 😕
اگه کمک کنید این مشکل رو حل کنم خیلی ممنون میشم و انشاالله سینری های زیبایی قرار میدم براتون. [heyyou]



شما بعد از مرحله دوم MDL رو با استفاده ازخود Model converter به BGL تبدیل کنید !! تا تکستچرها با مدل ست بشن و در نهایت با استفاده از whisplacer اونهارو به سینری اضافه کنید به نظر من نیازی به استفاده از FSX Planner نیست.
موفق باشید.

capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
چــــــی شد یعنی بعد از مرحله 2 به bgl تبدیل کنم؟؟؟ پس از کجا بفهمم کد آبجکت چیه که ازش استفاده کنم؟؟؟
آخه من دارم تغییراتی که یاد دادینو در فرودگاه ها اجرا می کنم مثلا چراغ پاپی یا هواپیما ها و چراغ های آپروچ....
و فقط هم با fsx planner و ADEX کار کردم... غیر از اینا با چی کار کنم؟؟؟
فکر کنم اگه بگید کد آبجکتو چطوری گیر بیارم مادامی که مرحله 3 رو نمی رم همه چی حل شه... آخه برای آجکت ها thumnail اگه درست گفته باشم درست نمی کنم و همه رو در یه نوت پد لیست می کنم.
UserPostedImage
Majid
  • Majid
  • 53.74% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
10 سال پیش
ارسال شده توسط : capt.persis 

چــــــی شد یعنی بعد از مرحله 2 به bgl تبدیل کنم؟؟؟ پس از کجا بفهمم کد آبجکت چیه که ازش استفاده کنم؟؟؟
آخه من دارم تغییراتی که یاد دادینو در فرودگاه ها اجرا می کنم مثلا چراغ پاپی یا هواپیما ها و چراغ های آپروچ....
و فقط هم با fsx planner و ADEX کار کردم... غیر از اینا با چی کار کنم؟؟؟
فکر کنم اگه بگید کد آبجکتو چطوری گیر بیارم مادامی که مرحله 3 رو نمی رم همه چی حل شه... آخه برای آجکت ها thumnail اگه درست گفته باشم درست نمی کنم و همه رو در یه نوت پد لیست می کنم.



اون مرحله زیاد واجب نیست که حالا حتما شما library براش ایجاد کنی بعد از اینکه با MCX فایل رو به bgl تبدیل کردین یه اسم براش انتخاب کنین و اونو بهwhisplacer اضافه کنین وبا همون whisplacer توی صحنه بکار ببرید .