سلام خدمت همه دوستان @};-
شاهرخ جان لطفا توجه کنید برادر
- mehornet عزیز من آشنایی کامل با چارت های پروازی دارم اما نمی دانم فرق 12 دیپارچری که در fmc برای مهرآباد نشون میده باهم چیه و کدوم رو باید انتخاب کنم
2- روت ها را باید از الگو های واقعی وارد کنیم . احسنت به شما خودم میدونم اما این الگو ها رو از کجا باید بگیریم.؟
شما اگر آشنایی کامل به قول خودتون به چارتها پروازی داشتین به راحتی میتونستین نسبت به مقصد انتخابیتون و جهتش و همچنین باند مورد نظر برای تیک آف روت دیپارچر ( sid ) رو انتخاب کنید پس .. 😊 برادر من الگوهای فلایت پلن رو خود fsx در قسمتی که مبدا و مقصد رو انتخاب میکونید به صورت پیش فرض به شما میده که
نتیجه کلیش میشه فلایت پلن . در واقعیت هم سازمانهای مربوطه این فلایت پلنها رو به خلبانها میدن . البته میدونم که شما میدونید ولی برای اینکه فلایت پلن دقیقتری داشته باشید به سایت زیر بروید و مبدا و مقصدتون رو وارد کنید تا یه فلایت پلن خوب به شما بده . هر چند در حال حاظر فکر کنم مشکل شما چیزه دیگه ای هست .
http://onlineflightplanner.org/
- فرمودید دانش خلبانی میخواد ؟ بحث سر وارد کردن مشخصات یک مسیر از روی نقشه هوایی هست. این دانش خلبانی می خواد ؟؟
بله دوست من دانش خلبانی میخواد اونم برای ادانی که به خاطر نزدیک بودنش به واقعیت ، نرم افزار آموزشی برای خلبانهای واقعی شده . وگرنه ....
لطفا روش برداشت مشخصات مورد نیاز FMC را از روی نقشه های جپسن بفرمایید
در هیچ چارت پروازی نقشه پرواز به مقصدهای بی نهایت دنیا تعریف نشده ، اگر منظورتون sid یا star هست به صورت پیش فرض در fmc تعریف شده و بعد از وارد کردن فلایت پلن در بخش rte در قسمت دیپاچر و ارایول امکان انتخاب هست ، شبیه نمونه ای که در چارتهای مثلا جپسن اومده .
با قسمت های مختلف fmc مانند محاسبه سوخت لندینگ و ... اشنا هستم اما تا شما روت پروازی رو در صفحه MDF نداشته باشید هیچ حرکتی نمی توانید بکنید که لازم باشد سوخت برایش محاسبه کنید
بعد از روشن کردن دستگاه fmc به ترتیب باید پوزیشن کنونی رو وارد کنید و بعد از دریافت اطلاعات هواشناسی باند مورد نظر رو .و بعد وارد کردن فلایت پلن مسیر در rte 1
و بعد وارد کردن آلترنیت روت در rte 2 و بعد اکتیو کردن فلایت پلن . بعد وارد کردن روت دیپاچر از منوی مربوطه و بعد وارد کردن پری فلایت دیتا که شامل وزن و سوخت و جهت باد و سرعت و سرعتهای مختلفه و .... ، هنگام دیسند به فرودگاه مقصد بعد از دریافت اطلاعات هواشناسی باند مورد نظر برای فرود رو انتخاب میکنید و از منوی ارایول star مربوطه به شما داده میشه . ببخشید ممکنه همه اینها رو بلد بوده باشید[bowing]
فرمودید برای دیپارچر خروج مهرآباد به سمت جنوب از فلان دیپارچر استفاده میکنیم . مرجعی که شما از آن استفاده میکنید برای نام دیپارچر را هم بفرمایید تا مطالعه کنم
چارت جپسن و تمام چارتهای مربوط به فرودگاهای مختلف که sid و star دارن
اگر سوالاتم پیش پا افتاده و کسل کننده هست عذر خواهی می کنم (البته من کارشناس ارشد عمرانم و جسارت و دخالتی در امور دوستان خلبان نمیکنم نظرم رو عرض کردم .)
در انتها از توجهتان سپاسگذارم
دوست من خواهش میکنم @};- خوشحالم که شما تحصیل کرده هستین ، اما اگر شما دکترای عمران هم داشته باشید و به علوم خلبانی علاقمند باشید ، اونم برای کار با ادانهای دقیق نیاز به کسب دانش مورد نیاز دارین و کار با fmc در خلبانی واقعی یه دوره مخصوص داره که براش گواهینامه صادر میشه و یه خلبان باید کار با دستگاهی که کنترل یه پرواز رو به عهده داره کاملا بلد باشه .
ویرایش بوسیله کاربر
10 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص