saam
  • saam
  • 50.02% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان نشان شروع کننده موضوع
8 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 

سلام دوست عزیز @};-


پینتهای من برای md مربوط به ادان flight1 هست و متاسفانه برای مداگ پینتی نزدم 😊





ممکنه لطف کنید بزنید واسه کیش ایر مخصوصا EP-LCK یا EP-LCJ ممنون میشم
ma_heravi
  • ma_heravi
  • 0% ()
  • بال برنزی - کبوتر سوار
8 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 


سلام به همه @};-

در مورد دستی وارد کردن ویپوینتها باید بگم ، اختلاف اسمی بین چیزی که در fsx هست با چارتهای واقعی وجود داره ، ولی با توجه به ثابت بودن اکثر مسیرهای پروازی به جز یه تعدادی که قبلا نبوده و به تازگی ایجاد شده ( در دنیای واقعی ) مابقی تقریبا درسته به عنوان مثال راه پروازی b411 ، با این تفاوت که اسم دیگه ای داره که اکثر ترکیبی از حروف و اعداد شده .

به هر حال مشکلتون رو با وارد کردن ویپینتهای مشابه از نظر پوزیشنی نه اسمی میتونید با مقایسه نقاط چارتهای واقعی و نقاط وارد شده در fsx با خطای کم نسبت به واقعیت در fmc وارد کنید . هم برای طرحهای ورودی هم خروجی

من چون از ادان مداگ استفاده نمیکنم مثال در مورد این ادان رو نمیتونم بزنم ولی اگر خواستین نمونه md flight 1 رو برای مثال میتونم عرض کنم [bowing]





با سلام و درود

نقطه ای هست که در شبیه ساز وی پوینت یا اینترسپشن اون وجود نداره اما مختصاتشو دارم .

چگونه میشه در اف ام اس سیک چک ای 300 اونو وارد کرد ؟

سپاس
EP-IBB

UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
8 سال پیش
سلام خدمت همه دوستان @};-

به علت تاخیر در پاسخ پوزش میخوام ، گاهی گرفتاریا اجازه برسی دقیق یه موضوع رو از من میگیره

پیرو درخواست تهیه فیلم برای آموزش آرک با 727 کاپتین سیم ، حقیقتش یه استدیو لازمه تا یه فیلم کم حجم با کیفیت مطلوب و با صدا تهیه بشه و نیاز به ادیت فیلم هست ، با این برنامه fraps فیلم تهیه کردم که 5 دقیقش شد 730 مگ 🤦 شاید به خاطر dpi بالای سیستم نمایشه من باشه .

به هر حال برای اینکه سوال بی جواب نمونه با عکس و سه طرح آرک انتخابی خودم در oitr و با همین 727 در خدمت شما هستم.

در پرنده 727 کاپتان چون ما آتو تراتل نداریم و پرنده هنگام زدن آرک که عمده مواقع با کم کردن ارتفاع هم همراه میشه حفظ سرعت و میزان بنک با ادوات مختلف کار سخته که تو واقعیت پرواز با این پرنده هم همینجوره و خلبان کار کشته میخواد . پس حفظ سرعت در آرک روی 200 نات با ias ، بنک منظم و یکنواخت با کنترل adi و hsi ، ریت آف دیسند معین و یکنواخت با vvi و کنترل ممتد نیدل vor یا ils و تنظیم یا بستن کرس رانوی کلیر شده برای لندینگ و همچنین به خاطر سپردن لیدترن از کارهای مهمیه که باید انجام بدیم

UserPostedImage


در تصویر بالا من به دو روش آرک زدم که در 9 و 15 dme با عدد 1 و 2 مشخص شده و به عمد در طرح 1 لید ردیال ترن رو پس کردم که نتیجش اورشوت شدن پرنده و تلاش مجدد برای اینترسپت کرس باند شد . معمولا 10 درجه مانده به کرس رانوی باید گردش برای اینترسپت کردن رو شروع کرد ، این موضوع برای پرندهای مختلف با بنک لیمت متفاوت مختلف میشه

در طرح 2 برعکس طرح 1 زودتر شروع به اینترسپت ردیال باند کردم که نتیجش دیرتر اینترسپت کردن کرس مورد نظر شده . توجه کنید که در عمده مواقع خلبانها به خصوص در حالت استفاده از سیستم آتاپالوت مانند طرح 1 مقداری اورشوت میشن و پرنده مجددا به سمت باند کورکشن میزاره و به صورت اتوماتیک .

اگر کرس رانوی درست ست نشد باشه پرنده در حالت آتاپایلوت دچار خطا میشه و نتیجش گردش زودتر و در نهایت دیرتر اینترسپت کردن ردیال مورد نظر هست .

لازمه بگم در طرح 1 من در حالت آتوپایلوت و با ستینگ لحظه به لحظه ناب هدینگ آرک زدم . و در طرح 2 گردش با نابه مخصوص بنک در آتو پالوت پنل این ادان انجام شده که بنک انگل یونیفرم با نواخت 8 درجه داشته . این ناب در پرنده واقعی هم همین وظیفه رو داره ( گردش یکنواخت به طرفین و تنظیم ورتیکال اسپید )

UserPostedImage


در عکس بالا ناب مربوطه به گردش و تنظیم ورتیکال اسپید در آتا پایلوت پنل مشخصه


و اما در تصویر پایین که یه آرک بلند تهیه کردم سیستم آتا پالوت کاملا دیس اینگیج ( قطع ) شده و تمام آرک و کاهش ارتفاع و اینترسپت کردن ردیال vor به صورت دستی انجام شده .

قبول دارم که کار با این پرنده سخته ، خدایی در دنیای واقعی هم همینطور هست و خلبان با این پرنده در چلنجه برای کار درست ، به هر حال تمام خلبانهای این تایپ بهش عشق میورزن



UserPostedImage

ma_heravi
  • ma_heravi
  • 0% ()
  • بال برنزی - کبوتر سوار
8 سال پیش
با سلام و درود

بسیار عالی و ارزشمند .

سپاس گزارم از زحمات شما .
EP-IBB

UserPostedImage